pühapäev, 20. märts 2022

Kevad algab kevadisel pööripäeval! 20.03.2022

 Kevad algab kevadisel pööripäeval, siis kui kogu Maal on päev ja öö sama pikad – 12 tundi. See toimub 20. või 21. märtsil.


Aastal 2022 on kevadine pööripäev kell 15:33 so. meie aja järgi 17:33 pühapäeval 20-ndal märtsil.


"Pajupillilugu"

Tutu-lutu, tutu-luu,
pajupõõsas, pillipuu.
Killer-kuller koore all
lahked lood on varjul tal.

Kas ma tean, oh kas ma tean,
kust ma virva võtma pean,
virva, mille hääl on hell,
hääl on hell kui lõokesel.

Tutu-lutu, tutu-luu,
kuldses urbas pajupuu,
oksad tuules, jalad vees,
okstel helkjad hääled sees.

pajupillilugu

Taevas paistab päike

Taevas paistab päike,
olen lõoke väike,
laulan liiri-lõõrila,
tule sinagi laulma.

La-la, lal-lal, lal-laa,
tulen kõrgelt alla,
väike lõoke olen ma,
liirin, lõõrin la-lal-laa!

Põllul rukkililled,
need on minu velled,
neile ikka laulan ma,
tule sinagi laulma.
La-la, lal-lal, lal-laa...

Nurme taga kesa,
sääl on minu pesa,
pesas pojad laulvad ka,
tule sinagi laulma.
La-la, lal-lal, lal-laa...

Möödub kuldne suvi,
kaob lauluhuvi,
viimast korda laulan ma,
tule sinagi laulma.
Lal-la, lal-lal, lal-laa...

Luuletuse autor: Rootsi rahvaviis / sõnad rahvaluule



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar