pühapäev, 12. september 2021

Vanavanemate päev! 12.09.2021



Täna on VANAVANEMATE PÄEV!

Kui saad, võta vanaema ja/või vanaisaga midagi vahvat ette. Näita, et hoolid. Looge uusi mälestusi, tehke koos pilti.

Vanavanemate päev on Eesti riiklik tähtpäev, mida tähistatakse septembri teisel pühapäeval alates 2010. aastast. Vanavanemate päeva eesmärgiks on tänada ning avaldada austust vanavanematele laste ja lastelaste kasvatamise, jagatud hoole ning armastuse eest.
Tähtpäev aitab lastel saada teadlikumaks sellest, millist tugevust, teadmisi ja elutarkust vanavanemad pakkuda suudavad ning tihendaks eri põlvkondade vahelist suhtlemist.
Vanavanemate päeva tähistatakse ka mujal maailmas. 1979. aastal seadustas president Jimmy Carter oma allkirjaga vanavanemate päeva rahvuspühana Ameerika Ühendriikides.


Vanaema helde, lahke
oli kallis minule,
oli minu lapsepõlve
soojendaja päikene.

Kuis ta, õnnis, pehmel käel
minu peakest silitas,
armurikkal häälel, sõnal
õpetas ja juhatas.

Anna Haava

***************************************************

Vanaema

Kallis vanaema,
oled väga kena,
annad mulle soojust,
siis, kui päike loojub.

Annad mulle hoolt ja rõõmu,
suure kalli, suure rõõmu,
Siis kui vaja, aitad mind,
vastutasuks aitan sind.

Süda on sul väga soe,
raamatut mul ette loed.
Vahel teed mul pika pai,
sinult armastust ma sain.

***************************************************

 Taat

Üks iga pidi võluv viga
on meie taadi kõrge iga.
Mis kõik ta kõrgest sülest paistab!
Eks iga põnn ju õhust haistab,
et puudub taadis jooksurutt,
on mõnus pikk ta kaisujutt.
Kõik taskud on tal aega täis
ja taadi kellgi sammu käib.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar